Siemens TK54001 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK54001 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

cvdriel 15-10-2014
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Heb deze machine nu 4 jaar en hij doet het nog prima. Alleen een keer 1 van de 2 uitstroompijpjes verstopt gehad, maar je kan hem zelf heel eenvoudig uit elkaar halen en alles goed schoonmaken.
Ik doe er verder niets aan, anders dan het schoonmaakprogramma als dat wordt aangegeven en dan maak ik ook het binnenwerk schoon.
Enige nadeel is dat hij nogal veel herrie maakt.

jootje1963 22-01-2012
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

We hebben deze Siemens nu ruim 2 jr in bezit. We zetten per dag zo'n 4 a 5 heerlijke koppen koffie mee. Hij lekt sinds paar wkn aan de onderkant bruine water. En hij moet wel elke maand ontkalkt worden wat arbeidsintensief werk is. Wij hebben hier in Brabant het zachtste water in NL.
Het volgende apparaat wordt zeker geen Siemens meer.

ruud vb 22-01-2010
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Wij hebben inmiddels bijna 3 jaar de TK54001 tot tevredenheid in gebruik. Prima koffie maar inderdaad, na bijna 3 jaar ging het apparaat stuk, dus buiten de garantieperiode. Tot mijn verbazing echter blijkt Siemens een soort aanvullende garantie te hebben. Wat de reparatiekosten ook zouden zijn, het zou mij nooit meer dan zo'n 185 euro kosten. Voor die prijs koop ik geen nieuwe machine. Ook werd mijn defecte apparaat "kostenloos" thuis opgehaald en weer gerepareerd terug gebracht en kreeg ik, gedurende de week dat mijn eigen machine in reparatie was, ook kostenloos een vervangende machine. Prima service van Siemens. Oh ja, ik heb op de vervangen onderdelen ook weer gerantie.

ruud vb 16-04-2012

Helaas moet ik een anvulling geven op mijn eigen review want 2 jaar en 3 maanden na de gemelde reparatie is de machine helaas wederom kapot. Gezien de aanschafprijs van momenteel 899 euro een wel heel teleurstellende ervaring....Ik zou bij een nieuwe beoordeling nu toch echt een zware onvoldoende geven voor de duurzaamheid. Jammer want de koffie was wel erg lekker. Zou nu echter geen Siemens meer kopen....
Voor degene die in reactie op mijn vorige review vroeg om het adres van de reparatiedienst, ik heb gebeld met de storingsdienst op 070-3331234.

houbm 28-02-2012

Heeft u contact gegevens van de siemens reparatiedienst?

Alvast bedankt,

Marc

Anje1 20-01-2010
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Heb deze machine nu 2 jaar en 3 maanden en begrijp nu waarom er 2 jaar garantie opzit. Laten maken bij Siemens is geen optie, gezien de reparatiekosten. Waarschijnlijk koop ik een andere machine (geen Siemens). De smaak van de koffie was op zich prima. Nadeel van de machine lauwe koffie.

Armandborg 18-01-2010
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Ik heb deze koffie machine nu ruim twee jaar maar is dan ook wel voor de derde keer defect.
Dus met de kwaliteit van dit Duitse product ben ik niet zo tevreden.Maar misschien heb ik dan ook wel een maandag ochtend machine.Wel moet ik vermelden dat de service van Siemens uitmuntend is de machine is nu voor de derde maal gerepareerd.Ook dit is weer kosteloos gedaan, daar de machine meer dan twee jaar oud is vind ik dit een uitmuntende service.

geryminnik 14-12-2009
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

ik heb deze al 2 jaar, en beval me prima, wel eens onderdeel kapot gegaan, ik heb deze zelf gemaakt,

tevens tabletten zijn heel duur natuurlijk, maar mensen koop gewoon eens een pot CITROENZUUR in de winkel en doe 2x eetlepen in het water even roeren en start het ontkalken, die ander tablet voor reinigen is ook niet nodig, haal het onderdeel achter de klep er uit m.b.v de rode hendel, en spoel deze met lauw water schoon, op laten drogen en klaar is kees.

Tobias1978 22-07-2009
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Ik heb dit apparaat nu meer dan een half jaar in bezit en ben erg tevreden. Koffie is heerlijk. Hangt wel van de type bonen af en het gebruik van gewone koffiebonen vonden wij niet lekker. Gebruik espressobonen.

Schoonmaken is makkelijk. Apparaat doet het zelf. Duurt wel een 40 minuten, maar dat weet je van tevoren, dus daar kun je je op instellen.

Ideaal dat je de bereidingseenheid er uit kunt halen. Dat is echt een pluspunt.

Gezien de huidige prijs, echt een aanrader!

Daan 26-05-2009
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Heb dit apparaat nu een dag in bezit en ben echt superblijk. Heb een jaar gezocht naar dit apparaat en uiteindelijk voor minder dan 300 euro nieuw gekocht. Echt super. Met de cash back krijg ik nu nog 50 euro van siemens. Heerlijke koffie en een mooi ding in de keuken.

Naam 28 31-03-2009
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Alweer een paar maanden in gebruik en wat een heerlijke koffie. Leuk om verschillende soorten bonen uit te proberen, ik neem overal een zakje mee. Zeer eenvoudig in gebruik, lekkere warme koffie en een ook nog eens een eyecatcher in de keuken, ik kan niet meer zonder.

BumperC 09-12-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Na uitgebreid speurwerk op kieskeurig gekozen voor deze machine. Reden, gebruiksgemak en weinig meldingen van koffie die niet heet genoeg zou zijn.
Zonder alle andere apparaten te kort te doen ben ik zeer tevreden. Zeer gebruiksvriendelijk, inderdaad goed hete koffie. Keuze van de bonen is persoonlijk, maar wat erg gemakkelijk is, is dat er ook een gewoon bakkie kan worden gezet met snelfilterkoffie. Het opschuimen is even oefenen, maar met wat beleid kan ook gewone halfvolle melk tot een mooie schuimlaag omgetoverd worden. Wat betreft onderhoud nog geen ervaring, water filter ik eerst. Wel regelmatig water bijvullen en de prutbak en het afvalwaterreservoir leegmaken. Maar in vergelijking met een ouderwets espressoapparaat is dit een verademing.

BumperC 14-01-2013

Vervolg: Na 4 jaar en 2 maanden kwam de koffie niet meer uit de koffiepijpjes maar ging direct in het afvalbakje. Dit gebeurde direct na een servicebeurt! Contact met Siemens hierover opgenomen, vaste kosten voor ophalen, reparatie en retour, € 250,=. Destijds voor € 410,= gekocht leek me het de reparatie niet meer waard. Eerst was ik in de veronderstelling dat er een slangetje los zou zitten maar na openen van het apparaat (hele klus) bleek dit niet het geval. Waarschijnlijk ligt het toch aan de filterunit. Maar goed, in elkaar zetten lukt niet meer echt, einde verhaal. Ruim € 400,= in 4 jaar is wel veel, maar hij heeft al die tijd wel heerlijke koffie gegeven.
Ik heb het defect nog wel als klus op marktplaats gezet maar daar heb ik geen reacties op gekregen (30x gezien). Ook nog contact gehad met een reparateur van Italiaanse espressomachines, maar die gaf aan dat deze apparaten zo moeilijk in elkaar gezet zijn dat ze enkel door de eigen servicediensten te repareren zijn.

sjefke001 29-10-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Het apparaat wil wel erg veel servicebeurten... Na ongeveer een maand gaat die S weer branden. En we hebben zacht water. Extreem veel koffie wordt er ook niet gezet (gemiddeld 6 per dag), dus vind dat een groot nadeel!

En afgelopen vrijdag ging ie stuk... gaf nog een laagje koffie in het kopje... en dat was het... Wij maar een servicebeurt starten... deed het niet... Stond ie klaar om koffie te geven, wilde ie meteen weer afstomen...

Gebeld met Siemens. Moest hem een half uur van de stroom afhalen... maar dat hielp dus niet. En ik kon de volgende dag terugbellen, want het telefoonsysteem ging er uit.

De volgende dag gebeld en ik werd al snel door de koerier benaderd om een afspraak te maken om het apparaat op te halen. Vandaag is het apparaat opgehaald, en we kregen eenzelfde leenapparaat... Da's wel service, maar toch een paar dagen zonder apparaat gezeten... Het gebeurt natuurlijk ook altijd net voor het weekend...

Het leenapparaat is stiller dan ons eigen apparaat...

W-I-M 29-05-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

De TK54001 bevalt ons erg goed. Gekozen voor dit apparaat vanwege de degelijke uitvoering, 2 jaar Siemens aan huis-garantie en gunstige prijs. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en gemakkelijk schoon te maken. Het onderhoudsprogramma duurt lang, maar hoeft bij ons ivm zacht water ongeveer 8 keer per jaar plaats te vinden. De smaak van de koffie is heerlijk. Ik drink buiten de deur eigenlijk alleen maar koffie meer in de horeca, de overige koffie smaakt nergers meer naar. Wij gebruiken zelf Hema-koffiebonen, prima kwaliteit. De bediening is heel eenvoudig, sterkte en hoeveelheid gemakkelijk in te stellen. Het opschuimpijpje werkt goed met houdbare volle melk. Topapparaat!

Teun2008 23-04-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

In eerste instantie had ik de TK 52001 gekocht. Achteraf bleek dat dit apparaat niet kon/kan wat er in de beschrijvingen en volgens de internetbrochure belooft wordt. O.a. de sterkte van de koffie is gewoon of het dubbele. Met niets er tussen. En zo waren er nog wel meer dingen die niet klopten. Dit gemeld bij Siemens Nederland en heb toen (zonde bij betaling) de TK 54001 gekregen. Dat noem ik nog eens goede service! Dit apparaat bevalt heel goed. Meer instelmogelijkheden. Koffie smaakt perfect! Temperatuur is ook perfect. Natuurlijk kan het heter, maar waarom? Je moet dan toch wachten tot het is afgekoeld. Voorverwarmen van de kopjes doe ik door ze even te vullen met heet water uit de kraan. Gewoon een perfect apparaat! Duurzaamheid weet ik natuurlijk nog niet, maar hij ziet er degelijk uit.

Nesto 08-02-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Perfecte machine, heerlijke espresso, goede temperatuur. Machine is goed in te stellen en makkelijk in het gebruik. Voorheen dronk ik altijd Nespresso, ook heerlijk maar erg duur als je veel koffie drinkt. Wij hebben een machine aangeschaft die ook bonen maalt, omdat voor elk kopje de bonen vers gemaald worden.
Mooie cremalaag, afhankelijk van de bonen, de maalgraad op fijn ingesteld. Espresso is heerlijk, ingesteld op 3 bonen is hij zelfs te sterk als je een klein kopje zet. Deze machine is een echte aanrader en heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
Pluspunt is dat je de brouwkamer zelf kunt reinigen zodat je de machine niet jaarlijks op hoeft te sturen voor een grote (kostbare) onderhoudsbeurt.

echoboon1 08-01-2008
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Ik heb hem nu 3 maanden in gebruik, en een keer gereinigd, ik moet zeggen hij werkt goed en geeft lekkere koffie, ik heb al vele merken geprobeerd maar ah huis merk en de koffie bonnen van de Aldi passen goed bij mijn smaak / voorkeur.
Zoals al eerder gemeld, de kopjes warm houd functie stelt niet veel voor, en de koffie temperatuur daalt snel als je een koud kopje uit de kast gebruikt, mijn op lossing, ik heb voortaan 4 kopjes op de cv radiator staan ondersteboven.

keescomm 11-12-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Ben dik tevreden over deze Siemens, met wat kleine minpuntjes...
MINPUNTEN:
1. koffie is niet écht superwarm (vindt ik zelf niet erg).
2. kopjeswarmhoudt-plaatje houdt kopjes níet warm.
3. schoonmaaksysteem nogal bewerkelijk
4. melkschuimpijpje schuimt niet echt goed de melk op
PLUSPUNTEN:
1. alles snel, goed en gemakkelijk instelbaar
(maalgraad/waterhoeveelheid/koffiehoeveelheid)
2. zeer snel gebruiksklaar vanaf koude start.

KoffieRuud 09-11-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Hallo, wij hebben het apparaat nu enkele weken in gebruik. Zeer bepalend in onze keuze voor de aanschaf van dit type apparaat was dat we zelf de smaak konden bepalen, en hebben daarmee veel (en doen we nog steeds) gexpirimenteerd. Op de reacties wordt dit thema regelmatig genoemd. Wij expirimenteren door (vooraf) verschillend soorten met elkaar te vermengen en daarna toe te voegen aan het apparaat. Bijzondere resultatan, en m.i. naar ieders eigen smaak, zijn te realiseren. Wat temperatuur betreft was de Senseo iets warmer, maar moest altijd even afkoelen voor het gedronken kon worden. Nu is het zetten en drinken, heerlijk.

Twardo 24-10-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Fantastisch apparaat! Een maand in bezit en tot nu toe alleen maar lof. Gemakkelijke bediening en heerlijke (warme) koffie.
Alles voelt verder degelijk aan, zoals je van apparaten van Duitse makelij gewend bent. De duurzaamheid zit dus wel goed lijkt me.

Job Bogaard 25-08-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Prima apparaat, simpel in gebruik, heerlijke koffie.
Puntjes van kritiek:
- Warmhoudplaatje voor kopjes werkt niet echt.
- Reinigings- en ontkalkingsprogramma redelijk arbeidsintensief

Espresso_Dirk 29-07-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Na aanschaf even wat moeite gehad om de juiste soort bonen (smaak) te vinden, maar daarna is het lekker genieten.

Zeer eenvoudige bediening en je hebt 1 of 2 kopjes koffie in een handomdraai. Precies de juiste instelmogelijkheden (hoeveelheid water, en maling fijn /grof) om toch te kunnen varieren zonder moeilijke handelingen.

Het cijfer voor de duurzaamheid heb ik een beetje gegokt omdat we het apparaat pas 3 weken hebben, maar het ziet en voelt erg degelijk.

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

marieke MM 14-07-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Wij hebben dit apparaat sinds een week. Wat een verademing vergeleken bij de Senseo...
Dit is pas echte koffie!
Fijn apparaat, makkelijk bedienbaar en simpel om schoon te houden.
Alleen schuim op de melk valt soms tegen.
Maar verder niets dan lof over dit apparaat!

FF1970 10-07-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Heerlijke koffie, gemakkelijke bediening, echter jammer dat je niet ergens de temperatuur kan instellen, koffie mag iets warmer. Evengoed een aanrader!

Arie_ned 03-07-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Net een paar dagen in bezit. Uitstekende koffie en zeer gemakkelijk in de bediening. Uit de doos, koffie erin en je kunt gelijk koffie zetten. Ten opzichte van vorige modellen vind ik dit apparaat gemakkelijker in gebruik (betrekkelijk weinig knoppen) en is wat mij betreft zeer geschikt voor de doorsnee koffie-drinker.

ervaro 21-06-2007
Geschreven voor: Siemens TK54001 zilver

Heb hiervoor de Surpresso 40 gehad, een ouder model in de hogere klasse. Dit appraat is echt beter! Hij is stiller, koffie is lekkerder en absoluut warmer!
Niet alleen lof, de S40 had een timer, waarop je dus sochtends niet hoefde te wachten voordat ie warm werd. (circa 20 seconden)
Wel compacter en mooier vormgegeven.
Als we praten over valua for money, dan is dit een aanrader.

Alexander1 12-04-2007

Ideaal apparaat.

Gekocht via internet, binnen enkele dagen werd het apparaat bezorgd.
Dit is denk ik de opvolger van de Siemens C30, die al een jaar of 10 op de markt is.
Even lekkere koffie en volgens mij kwalitatief goed apparaat (zoals de C30).

Bedieningsgemak: heel eenvoudig.
Hoeveelheid koffie te regelen met draaiknop.
Sterkte met indicatie van boontjes, (3 standen, 1,2 of 3 boontjes indicatie op display)
Maalfijnheid ook af te stellen.

Value for money! Lekkere koffie!